Pokud podnikáte, jistě víte, jak důležitá je reklama. A aby byla co nejúčinnější, je nutné zvolit tu správnou formu. Myslíte si, že reklamní leták není už dávno „in“? Naopak. Pokud ho dobře sestavíte a zacílíte, může vám přinést „hodně muziky za málo peněz“.

Pro koho je leták vhodný?
Samozřejmě nebudeme tvrdit, že reklamní leták je naprosto univerzální a hodí se pro jakékoliv podnikání. Ovšem pokud máte kamennou prodejnu a chystáte výprodej, otevíráte novou restauraci či kadeřnictví, pořádáte akci pro děti, nebo se chystáte nabízet třeba rozvážku jídel, určitě nad tímto způsobem propagace zauvažujte. V podstatě se leták hodí pro propagaci jakéhokoliv „místního“ podnikání.
Ovšem pozor! To, že je leták relativně levnou záležitostí, neznamená, že ho můžete „splácat“ bez ladu a skladu, jak vás napadne.
Obsah letáku přizpůsobte nejen tomu, co nabízíte
Určitě je dobré, když je z letáku na první pohled jasné, kdo jste a s čím přicházíte. Pokud jste tedy restaurace, určitě to nějakým jasným způsobem zahrňte do grafiky. Například fotkou lákavého vámi nabízeného jídla. Poskytujete-li kadeřnické služby, může na letáku jasně dominovat obrázek nůžek či vlasů.
Ovšem pozor, abyste v rámci snahy najít to, co vás nejlépe charakterizuje, nezapomněli na své zákazníky. To o ně tu jde především! Takže, než začnete řešit obsah letáku, stanovte si, kdo je vaše cílová skupina. V klidu si sedněte a přestavte si svého ideálního zákazníka – Jak je starý? Je to muž, nebo žena? Jakou má práci? Jaké má záliby? Má děti? Kdy chodí z práce? Kdy je pravděpodobné, že zavítá k vám? Jaké má starosti? Jak mu s těmito starostmi můžete pomoci? Až tohle všechno budete vědět, zaměřte se především na problém, který můžete klientovi vyřešit. Přijde váš zákazník z práce hladový? Oznamte mu, že ho nakrmíte. A ukažte čím. Potřebuje si váš zákazník zajít někam, kde se zabaví jeho děti a on tak bude mít prostor dát si v klidu kávu? Oznamte mu to! Ukažte nebo zmiňte, co pro děti máte, ale i tu kávu, kterou si může dát dospělý. Má vaše klientka špatné zkušenosti s prodlužováním vlasů? Řekněte jí, že u vás se jí to nestane.
Podstatné informace a čistá grafika
Teď už víte, co chcete na svůj reklamní leták „hodit“. Teď přichází ta praktická část. A sice JAK to na ten leták „hodit“, aby to bylo jasné, stručné a úderné. Dříve, než tedy odešlete svou objednávku na https://justprint.cz/letak k tisku, budete si muset pohrát s formou obsahu.
Znáte to, že méně je někdy více? Platí to všude. I u letáku. A v jednoduchosti je krása. I na letáku.
Textu se snažte na leták dát co nejméně, ale nešetřete na kvalitě. Musí být jasný, srozumitelný a všeříkající. Klientovi z těch pár vět musí být jasné, co získá, když k vám zajde. A taky, kam má vlastně jít, nebo jestli se musí prvně telefonicky objednat (a kde). Pokud máte web, určitě ho uveďte také. Klienti si rádi služby nejprve lehce prověří.
Grafiku volte jednoduchou, nerušivou a příjemnou. Nesnažte se ohromit ani šokovat. Volte jednoduché motivy a spolu ladící barvy.
Pokud si nejste s grafikou jisti, neváhejte se obrátit na zkušeného grafika. Stejně tak s textem vám velmi kvalitně pomůže profesionální copywriter.