Rychlé recepty
Domů / Spotřebitelské testy / Obrana spotřebitelů / Varování před nekalými praktikami prodejce dekorací

Varování před nekalými praktikami prodejce dekorací

Zdroj: www.sxc.hu
Zdroj: www.sxc.hu

Chtěli si vyzdobit byt. Zakoupili prostřednictvím slevového portálu vouchery na dekorace, posléze uhradili poštovné a dokonce i obalový materiál, ale – nic nedostali. Prodejce dekorací celé měsíce informuje, že zboží bude doplněno, a zklamaným zákazníkům zbyly pouze vouchery s prodlužovanou platností.

Také se vám líbí dekorativní samolepky na zeď? V současné době je o tato designová vylepšení bytu mezi spotřebiteli velký zájem. Prodejce provozující webové stránky www.hport.cz nabízí celou řadu motivů dekorativních samolepek na stěnu. Výrobky nabízí i prostřednictvím slevových portálů.

Na poradenské lince dTestu a prostřednictvím služby pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz se na nás obracejí spotřebitelé se stížnostmi na celý souhrn nekalých praktik tohoto prodejce. Nezasílá uhrazené zásilky, dodává jiné než objednané zboží a nerespektuje právo na odstoupení od smlouvy,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Zákazníci si na výše uvedených internetových stránkách prohlédli nabídku, kde bylo u většiny dekoračních motivů deklarováno, že zboží bude doplněno. S touto informací zakoupili vouchery a čekali na doplnění zásob prodejcem. Několik z nich bylo dodatečně vyzváno k úhradě poštovného a tubusu, ve kterém se měla dekorace přepravit. Většina oslovených v dobré víře uhradila i další požadované platby. Po několika měsících byl však stav stránek a nabídky stále stejný, tj. „vyprodáno“, tudíž začali po prodejci požadovat vrácení uhrazených finančních částek. Ten místo vrácení peněz prodloužil platnost voucherů s tím, že do dalšího měsíce bude nabídka doplněna.

Někteří spotřebitelé vše uhradili a objednané zboží nedostali. Dalším bylo dodáno jiné zboží, než si objednali. Prodejce nyní s nikým nekomunikuje a nejeví zájem své závazky vůči zákazníkům plnit,“ shrnuje Lukáš Zelený.

Jak se zachovat, setkáte-li se s podobnými praktikami?

1. Pokud jste učinili objednávku s předpokladem, že zboží bude doplněno, neplnil prodejce dle podmínek, které byly v nabídce při nákupu voucherů. Z toho důvodu máte právo na odstoupení od smlouvy.

2. Pokud vám bylo dodáno jiné zboží, máte dle občanského zákoníku nárok na dodání zboží v souladu se smlouvou. Pokud by se tak nestalo, máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

3. V případě, že je zboží řádně zaplaceno a objednáno a obchodník jej nedodá, zašlete mu výzvu k plnění se stanovenou lhůtou. Nedojde-li k plnění, od smlouvy odstupte.

Ve všech třech případech se může jednat o klamavou obchodní praktiku, tudíž je možné podat podnět České obchodní inspekci, případně trestní oznámení pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Převzato z tiskové zprávy dTestu

Může vás zajímat

Jaké nástrahy na nás číhají v samoobsluze

Když se chystáte nakupovat třeba v supermarketu, těžko vás napadne, že by se hodilo před …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.